- 954
- 1390/05/15
[ نسخه چاپی ]
:: شركت هاي هواپيمايي ملزم به استفاده از اتوبوس استاندارد فرودگاهي شدند
شماره :
954
عنوان :
شركت هاي هواپيمايي ملزم به استفاده از اتوبوس استاندارد فرودگاهي شدند
توضیحات تکمیلی :
متن
مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از الزام شركت هاي هواپيمايي و شركت هاي خدمات فرودگاهي به استفاده از اتوبوس استاندارد فرودگاهي خبرداد.
'سعيد اكبري' گفت: اين اقدام در راستاي تكريم ارباب رجوع، كاهش تاخيرهاي پروازي، حفظ ايمني و ارايه تسهيلات به مسافران از ابتداي تيرماه سال جاري اجرايي شده است. وي با اشاره به برنامه سازمان هواپيمايي كشوري براي ارتقاي خدمات به مسافران هوايي اظهار داشت: از سال 1389 با اجراي دستورالعمل 6009 سازمان هواپيمايي كشوري نظارت بر شركت هاي هواپيمايي و شركت هاي خدمات فرودگاهي(شركت هاي هندلينگ) تشديد و صدور مجوز به شركت هاي مزبور منوط به ارتقاي سطح خدمات شد. اكبري ادامه داد: با توجه به حجم زياد مسافر و پيچيدگي فرودگاه بين المللي مهرآباد از سويي و لزوم جلوگيري از تاخيرهاي پروازي، حفظ ايمني و ارائه تسهيلات مناسب به مسافران از سوي ديگر ، تمامي شركت هاي هواپيمايي و شركتهاي هندلينگ مستقر در فرودگاه بين المللي مهرآباد ملزم به داشتن اين اتوبوس ها شده اند. مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري افزود: اتوبوس فرودگاهي داراي استانداردهايي است كه بايد از سوي شركت هاي هواپيمايي و شركت هاي خدمات فرودگاهي همواره مدنظر قرار گيرد. به گفته ي اكبري از جمله شرايط اين اتوبوس ها مي توان به حداقل ظرفيت اتوبوس و فضاي مورد استفاده مسافران براساس چهار مسافر ايستاده در هر مترمربع و تسهيل در سوار و پياده شدن مسافر با چيدمان استاندارد صندلي هاي اتوبوس اشاره كرد. وي با تاكيدبر اينكه تردد هر نوع اتوبوس ديگري از قبيل اتوبوس هاي شهري در سطح پاركينگ فرودگاه بين المللي مهرآباد مجاز نيست،گفت:علاوه بر اين درب هاي اتوبوس بايد به اندازه كافي عريض باشد، به طوري كه همزمان دو مسافر بتوانند پياده يا سوار بشوند و در هر صورت عرض فضاي درب ها نبايد از 1.1 متر (43اينچ) كمتر باشد.
به گفته ي اكبري همچنين اين اتوبوس ها بايد از دو طرف داراي درب باشند، به گونه اي كه قابليت سوار شدن و تخليه مسافر دو سمت اتوبوس با توجه به موقعيت گرفتن كنار ترمينال ها و هواپيماها امكان پذير باشد. وي تجهيز اتوبوس ها به امكانات مناسب و كافي تهويه هوا، كمك هاي اوليه و اطفاي حريق و همچنين حداقل ارتفاع دو متر درب هاي ورودي را از ديگر استانداردهاي اتوبوس فرودگاهي عنوان كرد و افزود: درب ها بايد به گونه اي باز شوند كه هيچ گونه خطر و مزاحمتي براي مسافران نداشته و تمامي درب ها بايد توسط راننده انوبوس و يا پرسنل زميني باز و بسته شود. مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: طراحي داخلي اتوبوس بايد به دو قسمت كابين راننده و مسافر جدا از يكديگر تقسيم شود، همچنين طراحي صندلي راننده به صورت ارگوني و قابليت تنظيم در دو جهت افقي و عمودي، عدم لغزندگي كف اتوبوس از حداقل هاي استانداردهاي اتوبوس فرودگاهي به شمار مي رود. وي در پايان يادآورشد: ارائه ميله هاي افقي و دستگيره هاي مخصوص مسافران به تعداد كافي، ايجاد فاصله بين ميله هاي نگهدارنده عمودي حداقل كمتر از 1.5 متر و ارتفاع بين 1.9 تا 2 متر، حذف پله مياني در اتوبوس هاي فرودگاهي،ارتفاع پله ورودي از سطح زمين به اندازه كمتر از 30سانتي متر (12اينچ) از ديگر مواردي است كه شركت هاي هواپيمايي و شركت هاي خدمات فرودگاهي به هنگام تامين اتوبوس هاي فرودگاهي بايد مد نظر قرار دهند.
'سعيد اكبري' گفت: اين اقدام در راستاي تكريم ارباب رجوع، كاهش تاخيرهاي پروازي، حفظ ايمني و ارايه تسهيلات به مسافران از ابتداي تيرماه سال جاري اجرايي شده است. وي با اشاره به برنامه سازمان هواپيمايي كشوري براي ارتقاي خدمات به مسافران هوايي اظهار داشت: از سال 1389 با اجراي دستورالعمل 6009 سازمان هواپيمايي كشوري نظارت بر شركت هاي هواپيمايي و شركت هاي خدمات فرودگاهي(شركت هاي هندلينگ) تشديد و صدور مجوز به شركت هاي مزبور منوط به ارتقاي سطح خدمات شد. اكبري ادامه داد: با توجه به حجم زياد مسافر و پيچيدگي فرودگاه بين المللي مهرآباد از سويي و لزوم جلوگيري از تاخيرهاي پروازي، حفظ ايمني و ارائه تسهيلات مناسب به مسافران از سوي ديگر ، تمامي شركت هاي هواپيمايي و شركتهاي هندلينگ مستقر در فرودگاه بين المللي مهرآباد ملزم به داشتن اين اتوبوس ها شده اند. مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري افزود: اتوبوس فرودگاهي داراي استانداردهايي است كه بايد از سوي شركت هاي هواپيمايي و شركت هاي خدمات فرودگاهي همواره مدنظر قرار گيرد. به گفته ي اكبري از جمله شرايط اين اتوبوس ها مي توان به حداقل ظرفيت اتوبوس و فضاي مورد استفاده مسافران براساس چهار مسافر ايستاده در هر مترمربع و تسهيل در سوار و پياده شدن مسافر با چيدمان استاندارد صندلي هاي اتوبوس اشاره كرد. وي با تاكيدبر اينكه تردد هر نوع اتوبوس ديگري از قبيل اتوبوس هاي شهري در سطح پاركينگ فرودگاه بين المللي مهرآباد مجاز نيست،گفت:علاوه بر اين درب هاي اتوبوس بايد به اندازه كافي عريض باشد، به طوري كه همزمان دو مسافر بتوانند پياده يا سوار بشوند و در هر صورت عرض فضاي درب ها نبايد از 1.1 متر (43اينچ) كمتر باشد.
به گفته ي اكبري همچنين اين اتوبوس ها بايد از دو طرف داراي درب باشند، به گونه اي كه قابليت سوار شدن و تخليه مسافر دو سمت اتوبوس با توجه به موقعيت گرفتن كنار ترمينال ها و هواپيماها امكان پذير باشد. وي تجهيز اتوبوس ها به امكانات مناسب و كافي تهويه هوا، كمك هاي اوليه و اطفاي حريق و همچنين حداقل ارتفاع دو متر درب هاي ورودي را از ديگر استانداردهاي اتوبوس فرودگاهي عنوان كرد و افزود: درب ها بايد به گونه اي باز شوند كه هيچ گونه خطر و مزاحمتي براي مسافران نداشته و تمامي درب ها بايد توسط راننده انوبوس و يا پرسنل زميني باز و بسته شود. مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: طراحي داخلي اتوبوس بايد به دو قسمت كابين راننده و مسافر جدا از يكديگر تقسيم شود، همچنين طراحي صندلي راننده به صورت ارگوني و قابليت تنظيم در دو جهت افقي و عمودي، عدم لغزندگي كف اتوبوس از حداقل هاي استانداردهاي اتوبوس فرودگاهي به شمار مي رود. وي در پايان يادآورشد: ارائه ميله هاي افقي و دستگيره هاي مخصوص مسافران به تعداد كافي، ايجاد فاصله بين ميله هاي نگهدارنده عمودي حداقل كمتر از 1.5 متر و ارتفاع بين 1.9 تا 2 متر، حذف پله مياني در اتوبوس هاي فرودگاهي،ارتفاع پله ورودي از سطح زمين به اندازه كمتر از 30سانتي متر (12اينچ) از ديگر مواردي است كه شركت هاي هواپيمايي و شركت هاي خدمات فرودگاهي به هنگام تامين اتوبوس هاي فرودگاهي بايد مد نظر قرار دهند.
تاریخ شروع :
1390/05/15
تاریخ پایان :
1390/12/29
تهیه و ارسال اسناد :
شرکت پارس نماد داده ها- تلفن 2 الی 88349671-021