- 710
- 1390/04/27
[ نسخه چاپی ]
:: آييننامه اجرايي ماده 40 قانون مديريت خدمات كشوري ابلاغ شد
شماره :
710
عنوان :
آييننامه اجرايي ماده 40 قانون مديريت خدمات كشوري ابلاغ شد
توضیحات تکمیلی :
متن
آيين نامه اجرايي ماده 40 قانون خدمات كشوري پس از تصويب، از سوي معاون اول رييس جمهوري ابلاغ شد.
وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك در نشست سيزدهم ديماه سال 1388 بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهوري و به استناد تبصره 'سه' ماده 40 قانون مديريت خدمات كشوري، مصوب 1386 با رعايت جزء 'ط' بند 'يك' تصويب نامه شماره 158795/ت38856ه مورخ يكم ديماه 86 آييننامه اجرايي ماده 40 قانون مديريت خدمات كشوري تصويب شد. براساس ماده 'يك' آييننامه اصطلاحات ذيل در معاني مشروح مربوط به كار مي روند.
دستگاههاي اجرايي شامل دستگاههاي موضوع ماده 'پنج'قانون مديريت خدمات كشوري، معاونت شامل معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهوري و گذرگاه خدمات الكترونيك دولت به عنوان زيرساخت امن و مركزي براي يكپارچه سازي سامانه هاي نرم افزاري و پايگاه هاي داده دستگاه هاي اجرايي از طريق مبادله و پردازش پيامهاي اكترونيكي مربوط به استعلامات و تبادلات اطلاعاتي، در چارچوب استانداردها و سياستهاي امنيتي مشخص عمل كنند، است.
در اين آيين نامه آمده است ، محل استقرار گذرگاه خدمات الكترونيك دولت در مركز داده مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات نهاد رياست جمهوري و بستر ارتباطي مورد استفاده، شبكه دولت خواهد بود.
همچنين براساس يكي ديگر از مواد اين آيين نامه، تامين تجهيزات، نرم افزارها، امنيت و فناوريهاي مورد نياز و تقويت بستر ارتباطي براي راه اندازي گذرگاه خدمات الكترونيك دولت و پشتيباني فني و امنيتي و نگهداري آن و همچنين برقراري ارتباط بين بانكهاي اطلاعاتي و نرم افزارهاي دستگاه هاي دولتي با سامانه ياد شده با هماهنگي هيات انجام مي شود.
در اين آيين نامه آمده است، نيروي انساني مورد نياز براي راه اندازي و پشتيباني سامانه ياد شده توسط معاونت در قالب ساختار تشكيلاتي مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات نهاد رياست جمهوري تامين خواهد شد.
در ماده 'پنج' آيين نامه اجرايي آمده است: به منظور تعيين اقلام اطلاعاتي لازم جهت اشتراك گذاري، كد گذاري و سياستهاي امنيتي ناظر معاون نوسازي و تحول اداري معاونت (رييس هيات)، معاون ذيربط وزارت اطلاعات، معاون ذيربط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، رييس سازمان ثبت احوال كشور، رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران، معاون ذيربط معاونت برنامهريزي و نظارت راهبردي رييسجمهوري، رييس مركز آمار ايران، معاون ذيربط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، دو نفر صاحبنظر در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات به پيشنهاد دبير هيات و تاييد رييس هيات، رييس امور توسعه دولت الكترونيك معاونت (دبير هيات) از اين اعضا تشكيل شده است.
همچنين دبيرخانه هيات در محل معاونت خواهد بود.
طبق اين آيين نامه، دستگاههاي اجرايي موظفند ظرف مدت 10 روز پس از ابلاغ اين آيين نامه نماينده تام الاختيار و صاحب نظر خود را با امضاي بالاترين مقام دستگاه به عنوان مسوول هماهنگي به دبيرخانه هيات معرفي كنند.
آيين نامه اجرايي ماده 40 قانون خدمات كشوري پس از تصويب، از سوي معاون اول رييس جمهوري ابلاغ شد.
وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك در نشست سيزدهم ديماه سال 1388 بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهوري و به استناد تبصره 'سه' ماده 40 قانون مديريت خدمات كشوري، مصوب 1386 با رعايت جزء 'ط' بند 'يك' تصويب نامه شماره 158795/ت38856ه مورخ يكم ديماه 86 آييننامه اجرايي ماده 40 قانون مديريت خدمات كشوري تصويب شد. براساس ماده 'يك' آييننامه اصطلاحات ذيل در معاني مشروح مربوط به كار مي روند.
دستگاههاي اجرايي شامل دستگاههاي موضوع ماده 'پنج'قانون مديريت خدمات كشوري، معاونت شامل معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهوري و گذرگاه خدمات الكترونيك دولت به عنوان زيرساخت امن و مركزي براي يكپارچه سازي سامانه هاي نرم افزاري و پايگاه هاي داده دستگاه هاي اجرايي از طريق مبادله و پردازش پيامهاي اكترونيكي مربوط به استعلامات و تبادلات اطلاعاتي، در چارچوب استانداردها و سياستهاي امنيتي مشخص عمل كنند، است.
در اين آيين نامه آمده است ، محل استقرار گذرگاه خدمات الكترونيك دولت در مركز داده مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات نهاد رياست جمهوري و بستر ارتباطي مورد استفاده، شبكه دولت خواهد بود.
همچنين براساس يكي ديگر از مواد اين آيين نامه، تامين تجهيزات، نرم افزارها، امنيت و فناوريهاي مورد نياز و تقويت بستر ارتباطي براي راه اندازي گذرگاه خدمات الكترونيك دولت و پشتيباني فني و امنيتي و نگهداري آن و همچنين برقراري ارتباط بين بانكهاي اطلاعاتي و نرم افزارهاي دستگاه هاي دولتي با سامانه ياد شده با هماهنگي هيات انجام مي شود.
در اين آيين نامه آمده است، نيروي انساني مورد نياز براي راه اندازي و پشتيباني سامانه ياد شده توسط معاونت در قالب ساختار تشكيلاتي مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات نهاد رياست جمهوري تامين خواهد شد.
در ماده 'پنج' آيين نامه اجرايي آمده است: به منظور تعيين اقلام اطلاعاتي لازم جهت اشتراك گذاري، كد گذاري و سياستهاي امنيتي ناظر معاون نوسازي و تحول اداري معاونت (رييس هيات)، معاون ذيربط وزارت اطلاعات، معاون ذيربط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، رييس سازمان ثبت احوال كشور، رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران، معاون ذيربط معاونت برنامهريزي و نظارت راهبردي رييسجمهوري، رييس مركز آمار ايران، معاون ذيربط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، دو نفر صاحبنظر در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات به پيشنهاد دبير هيات و تاييد رييس هيات، رييس امور توسعه دولت الكترونيك معاونت (دبير هيات) از اين اعضا تشكيل شده است.
همچنين دبيرخانه هيات در محل معاونت خواهد بود.
طبق اين آيين نامه، دستگاههاي اجرايي موظفند ظرف مدت 10 روز پس از ابلاغ اين آيين نامه نماينده تام الاختيار و صاحب نظر خود را با امضاي بالاترين مقام دستگاه به عنوان مسوول هماهنگي به دبيرخانه هيات معرفي كنند.
تاریخ شروع :
1390/04/27
تاریخ پایان :
1390/08/27
تهیه و ارسال اسناد :
شرکت پارس نماد داده ها- تلفن 2 الی 88349671-021