تصویب نامه هیئت وزیران در مورد آیین نامه اجرایی ماده (7) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • 4943
  • 1391/06/12
[ نسخه چاپی ]

:: تصویب نامه هیئت وزیران در مورد آیین نامه اجرایی ماده (7) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان

شماره :
4943
عنوان :
تصویب نامه هیئت وزیران در مورد آیین نامه اجرایی ماده (7) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان
توضیحات تکمیلی :

معاون اول رییس جمهور تصویب نامه شماره 111736/ت47161 هـ مورخ 1391.6.5 را خطاب به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر اعلام نموده است:
هیئت وزیران در جلسه مورخ 1391.2.10  بنا به پیشنهاد مشترک شماره 559858/1 مورخ 1390.5.18 وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد تبصره ماده (7) قانون حمایت مصرف کنندگان- مصوب 1388- آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود: آیین نامه اجرایی ماده (7) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان : ماده 1- در این آیین نامه اصطلاحات و عبارات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند: الف- قانون: قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان. ب- انجمن: انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان موضوع ماده (9) قانون ج- مصرف کننده: هر شخص حقیقی یا حقوقی که کالا یا خدمتی را خریداری می کند. د- تبلیغ: انتشار هر گونه اطلاعات برای معرفی کالاها و خدمات مشمول این آیین نامه از طریق رسانه ها از قبیل رادیو، تلویزیون، شبکه های ماهواره ای، مطبوعات، سینما، اینترنت، اینترانت، شبکه های صوتی و تصویری سازمانی، کارنما، نمایشگاه، اسلاید، بانک های اطلاعات، سامانه پیام کوتاه، تابلوی سردرب واحد صنفی و تولیدات چاپی نظیر برگه های آگهی نما، برگه های تبلیغاتی، دفترک، دفترچه های راهنما، بسته بندی، برچسب، کارت معرفی، و آگهی نامه. هـ- تبلیغ خلاف واقع: تبلیغ حاوی اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف کننده کالا و خدمات شود. و- سفارش دهنده: شخص حقیقی یا حقوقی که که ساخت یا پخش و نشر تبلیغ را سفارش می دهد. ز- سازنده آگهی- هر یک از کانون های آگهی و تبلیغاتی موضوع آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی - مصوب 1358- ماده 2- موارد زیر تبلیغ خلاف واقع و اطلاعات نادرست محسوب می شود: الف- استفاده از مطالب گمراه کننده و ادعاهای غیرقابل اثبات و کذب. ب- ارتکاب فعل یا ترک فعل که سبب مشتبه شدن یا فریب مخاطب از نظر کمیت یا کیفیت شود. ج- تبلیغ فراتر از واقعیت کالا یا خدماتی مورد نظر . د- استفاده از صفات مطلق و اغراق آمیز نظیر کاملاً بهداشتی و صددرصد تضمینی.( خواهشمند است جهت دریافت متن کامل با شرکت پارس نماد داده ها با تلفنهای 2-88349671 تماس حاصل فرمایید.)

تاریخ شروع :
1391/06/12
تاریخ پایان :
1391/07/12
تهیه و ارسال اسناد :
شرکت پارس نماد داده ها- تلفن 2 الی 88349671-021