بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه صدور مجوز ثبت سفارش کالا
  • 4405
  • 1391/04/27
[ نسخه چاپی ]

:: بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه صدور مجوز ثبت سفارش کالا

شماره :
4405
عنوان :
بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه صدور مجوز ثبت سفارش کالا
توضیحات تکمیلی :

وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه شماره 91/210/1891 مورخ 1391.4.18 را به شرح زیر اعلام نموده است:
احتراما، به آگاهی می رساند با عنایت به فرمایشات مقام عالی وزارت از مورخ 1391.4.18 کلیه مجوزهای ثبت سفارش براساس دستورالعمل ذیل صادر خواهد شد. الف) کلیه تعرفه های HS در قالب 10 گروه کالائی بر حسب اولویت اول تا دهم و براساس برخورداری از ارز سیستم بانکی تقسیم بندی گردیده است. ب) قسمت مربوط به نوع معامله در اوراق ثبت سفارش جدید حذف و کلیه ثبت سفارشات براساس فرمت بانکی در 3 نسخه اصلی (نسخه بانک مرکزی، بانک عامل و گمرک اجرایی) صادر خواهد گردید. – تبصره 1: به همراه کلیه اوراق ثبت سفارش و پروفرم یک نسخه پرینت اطلاع رسانی نیز به متقاضیان از سایت ثبتارش ارائه و پس از اخذ امضای متقاضی بعنوان جزء لاینفک ثبت سفارش مهر رابط خورده و به متقاضیان تحویل شود. – تبصره 2: مدت اعتبار کلیه ثبت سفارشات تعرفه های اولویت اول و دوم 2 ماهه و سایر اولویت ها 3 ماهه می باشد که در ظهر اوراق ثبت سافرش و همچنین برگ اطلاع رسانی نیز درج خواهد شد. ج) قسمت مربوط به نوع ثبت سفارش من بعد بدون ذکر نام شیوه های قبلی (اعتبار اسنادی، حواله، برات) صرفا تحت عنوان عبارت "شیوه های متداول سیستم بانکی کشور" صادر خواهد گردید. د) در قسمت گزینه مربوط به محل تامین ارز 3 عنوان کلی به شرح: تسهیلات ارزی؛ ارز متقاضی و یا عبارت از محل ارز بانک مرکزی (به نرخ فروش بانکهای عامل) درج می گردد. هـ) اولویت تخصیص ارز در ذیل اوراق ثبت سفارش درج می گردد. و) بر روی برگ اطلاع رسانی قابل توجه متقاضی عبارت ذیل درج خواهد گردید. "تخصیص ارز برای واردات کالاهای شما براساس مقررات بانک مرکزی بوده و در صورتیکه این ثبت سافرش مشمول دریافت ارز نگردد متقاضی می تواند بدون هیچگونه تغییری در ثبت سفارش اولیه از سیستم ارز صادراتی (بدون انتقال ارز) استفاده نماید" و با مراجعه مستقیم به گمرک راسا اقدام به ترخیص کالا نماید. ز) ضمنا بدینوسیله اعلام می گردد کلیه ثبت سفارشات صادر شده قبل از تاریخ 1391.4.18 که هنوز موفق به گشایش اعتبار، حواله و یا برات اسنادی نگردیده اند از حیث انتفاع ساقط بوده و متقاضیان می تواند جهت تعیین اولویت و صدور مجوز جایگزین جدید به استان محل صدور ثبت سفارش خود مراجعه نماید. ح) در خصوص ثبت سفارشات صادر شده قبل از تاریخ 1391.4.18 آن سازمان در قبال اخذ، پانچ و ابطال ثبت سفارشات مذکور، اقدام به ارائه پرینت مجدد از طریق دسترسی کارشناس تحویل و چاپ اوراق مجدد با شماره 8 رقمی قبلی و تاریخ روز براساس فرمت جدید و اولویت بندی تعرفه اقدام نماید. ط) ثبت سفارشات جایگزین و افتتاحیه صرفا با شیوه نامه جدید صادر می گردد و ثبت سفارشات اصلاحیه در صورت ارائه نامه بانک مبنی بر گشایش و کارسازی مالی نیز با شیوه قبلی صادر خواهد شد. ی) ثبت سفارشات صادره ارز محل ورود موقت، کمیسیون پنج نفره (بدون انتقال ارز)، خودروی جانبازان، خودروی اهالی جزیره ابوموسی بصورت خودکار در اولویت دهم قرار می گیرند و متقاضیان می توانند از محل بدون انتقال ارز (ارز صادراتی) اقدام به ورود کالای خود نمایند.

 

تاریخ شروع :
1391/04/27
تاریخ پایان :
1391/05/27
تهیه و ارسال اسناد :
شرکت پارس نماد داده ها- تلفن 2 الی 88349671-021