بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اطلاع رسانی در زمینه تسلیم اظهارنامه مالیاتی
  • 4242
  • 1391/04/14
[ نسخه چاپی ]

:: بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اطلاع رسانی در زمینه تسلیم اظهارنامه مالیاتی

شماره :
4242
عنوان :
بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اطلاع رسانی در زمینه تسلیم اظهارنامه مالیاتی
توضیحات تکمیلی :

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه شماره 4704/200 مورخ 1391.3.6 را به شرح زیر اعلام نموده است:
در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و به منظور ارائه خدمات و تسهیلات بهینه به مودیان (اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل و مالکات املاک اجاری) و اطلاع رسانی و افزایش سطح مشارکت آنان در تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1390، مقتضی است، ادارات کل امور مالیاتی نسبت به اجرایی نمودن شرایط و ترتیبات این دستورالعمل به شرح ذیل اقدام نمایند. 1) هدف: اطلاع رسانی در خصوص اهمیت و لزوم تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1390 و ارائه خدمات مالیاتی به مودیان 2) دامنه: کلیه اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل و مالکان املاک اجاری 3) شرح فعالیت ها: الف) اطلاع رسانی تسلیم اظهارنامه مالیاتی: 1- در سطح ملی: در این سطح دفتر روابط عمومی وظیفه دارد با هماهنگی دفتر خدمات مودیان مبادرت به اطلاع رسانی از طریق رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری، درگاه های مالیاتی و همچنین سامانه پیامک اقدام نماید. 2- در سطح استانی: در این سطح ادارات کل با استفاده از ابزارها و امکانات ذیل مبادرت به اطلاع رسانی در سطح استان خواهند نمود. هماهنگی با ائمه محترم جمعه و جماعات به منظور بهره مندی از بیانات ایشان در رابطه با اهمیت مالیات و تسلیم اظهارنامه در هفته مالیات- مراکز صدا و سیمای استان- نصب پلاکارد و بنر در سطح اداره کل و اماکن عمومی: از قبیل بازار، فرودگاه، راه آهن، پایانه های مسافربری و کلیه جایگاه های سوخت و... جراید و نشریات محلی و استانی- توزیع بروشور و... ب- فعالیت های خدماتی و تسهیلاتی:
تعیین محدوده جغرافیایی ادارات امور مالیاتی و اطلاع رسانی در سطح هر اداره کل به منوظر سهولت و تسریع در دسترس و کاهش سفرهای غیرضروری مودیان
نصب تابلوی راهنمای مؤدیان و مراجعین در ورودی و طبقات ساختمان ها
تهیه و استقرار استندهای جابروشوری در ورودی ساختمان ها برای دسترسی آسان ارباب رجوع به بروشورهای «آشنایی با مفاد و تکالیف و مقررات مالیاتی» در منابع مختلف
نصب تابلوی مدارک مورد نیاز و مراحل انجام کار
نصب صندوق های شکایات، پیشنهادات و انتقادات
راه اندازی تلفن گویا
راه اندازی امکانات اینترنتی حتی المقدور برای آن دسته از مودیانی که امکان دسترسی به اینترنت جهت ثبت اطلاعات اظهارنامه مالیاتی خود را ندارند.
ارائه خدمات مشاوره ای
تعیین محل مناسب جهت انتظار ارباب رجوع و مؤدیان
تامین امکانات رفاهی برای مؤدیان مانند آب سردکن، تلفن رایگان، دستگاه فتوکپی و پذیرایی
برطرف کردن عیوب تاسیسات ادارات از قبیل کولر، آسانسور و...
برقراری ارتباط و هماهنگی با شرکت های برق منطقه ای و مخابرات، به منظور جلوگیری از قطع برق و تلفن و اشکالات اینترنتی در تیرماه، علی الخصوص دو هفته آخر آن
ایجاد امکانات پرداخت مالیات از طریق دستگاه POS
امکان ارتباط ارباب رجوع با مدیران و معاونین
مسئولیت ها و تکالیف:
الف) ادارات کل امور مالیاتی مکلفند گزارش نتایج اقدامات انجام شده را حداکثر تا 15 مرداد ماه سال جاری به دفتر خدمات مودیان جهت جمع بندی و تهیه گزارش نهایی ارسال نمایند. ب) مسئولیت حسن اجرای مفاد این دستورالعمل با مدیران کل محترم امور مالیاتی خواهد بود.
ج) بدیهی است، بازرسان ویژه سازمان در ایام تیرماه ضمن نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل، گزارشات لازم در این خصوص را ارائه خواهند نمود. در پایان توفیق عزت و سربلندی را برای تمامی همکاران، از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 

تاریخ شروع :
1391/04/14
تاریخ پایان :
1391/05/14
تهیه و ارسال اسناد :
شرکت پارس نماد داده ها- تلفن 2 الی 88349671-021