افزایش 3.5 درصدی ضریب ظرفیت "هما" در شرایط تحریم/ به شاخص ایمنی "یک" نزدیکیم
  • 4079
  • 1391/04/03
[ نسخه چاپی ]

:: افزایش 3.5 درصدی ضریب ظرفیت "هما" در شرایط تحریم/ به شاخص ایمنی "یک" نزدیکیم

شماره :
4079
عنوان :
افزایش 3.5 درصدی ضریب ظرفیت "هما" در شرایط تحریم/ به شاخص ایمنی "یک" نزدیکیم
توضیحات تکمیلی :
مدیر عامل هما با بیان اینکه در‌ حوزه داخلی و بین‌المللی ضریب ظرفیت هما 3.5 درصد اضافه شد، گفت: کمیسیون اروپایی عدد یک را شاخص ایمنی ایرلاین‌ها قرار داده بود که هما هم‌اکنون در رتبه نزدیک به آن قرار دارد.فرهاد پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس‌«توانا» درباره خطوط پروازی جدید شرکت هواپیمایی ایرانی‌ایر، یادآور شد: در حال حاضر خط پروازی جدید هما مسیر نجف است؛ هما موفق شد از ایام نوروز امسال پرواز نجف را برقرار کند و هم‌اکنون در برخی از شهرها علاوه بر پرواز بغداد، پرواز نجف نیز برقرار شده است.پرورش اضافه کرد: در نظر داریم اگر شرایط هما مطلوب باشد در آینده پرواز کرمانشاه به کیش را نیز برقرار کنیم. * افزایش 3.5 درصدی ضریب ظرفیت هما وی درباره افزایش میزان ضریب ظرفیت هما در سال گذشته، تصریح کرد: پس از قطعنامه 1929 ارائه سوخت به هواپیماهای ایران‌ایر در اروپا ممنوع شد و حساب‌ها را بستند اما با این وجود ضریب ظرفیت هما در پروازهای بین‌المللی 71.93 درصد بوده است که در سال گذشته این رقم به 76.62 درصد افزایش یافت. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ضریب ظرفیت هما در پرواز‌های داخلی نیز در سال گذشته به 80 درصد رسید که این رقم در سال 89 عدد 76.5 درصد بوده است؛‌ افزایش 3.5 درصدی ضریب ظرفیت در صنعت هواپیمایی بسیار ایده‌آل است. پرورش خاطرنشان کرد: در کل حوزه داخلی و بین‌المللی ضریب ظرفیت هما 3.5 درصد اضافه شده است و از 76.24 در سال 89 به بیش از ‌79.32 در سال گذشته افزایش یافت. * ‌یاتا ‌بیش از 1000 مورد را در حوزه‌های مختلف هما بررسی کرد وی با اشاره کسب تأییدیه ایمنی یاتا که متعلق به آیوسا است، گفت: در سال گذشته برای سومین بار توسط هما این تأییدیه کسب شد؛ کارشناسان یاتا در مردادماه ‌سال گذشته به ایران آمدند و 1000 آیتم ایمنی را مورد بازرسی قرار دادند و پس از بررسی‌ها‌، هما را از نظر این آیتم‌های ایمنی تأیید کردند که این امر برای سومین بار توسط هما محقق شد و سومین تأییدیه دوسالانه هماست. پرورش در پاسخ به این سؤال که کارشناسان یاتا در هما چه مواردی را مورد بررسی قرار دادند، توضیح داد: با وجود محدودیت‌های تحریم، ایران‌ایر از این ممیزی‌ها سربلند بیرون آمد، یاتا ممیزکننده‌های خود را به هما فرستاد و در طول یک هفته کل شرکت را بررسی کردند و نزدیک به 1000 مورد در حوزه‌های مختلف فنی، مهندسی، عملیاتی، خدمات بهداری، آموزش و حتی حراست را چک کردند اما هما موفق به گذراندن همه این دوره‌ها با موفقیت شد. * هما در شاخص ایمنی موقعیت مطلوبی دارد مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همچنین مدتی پیش کمیسیون اروپایی به ایران آمد و علاوه بر این، آنها هم هما را ممیزی کردند و این شرکت هواپیمایی از ممیزی آنها نیز سربلند بیرون آمد. پرورش تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات تحریم، کمیسیون اروپایی نیز حساسیت زیادی روی ایران‌ایر داشت‌ و به دلیل ملی بودن این شرکت هواپیمایی، شاید بتوان گفت حتی تضییع حق‌هایی هم صورت گرفت اما با این وجود ما دوست داشتیم جدا از مسایل سیاسی، شرایط آنها را در حوزه فنی و ایمنی که بسیار سختگیرانه بود برآورده کنیم که هما توانست بازرسان کمیسیون اروپایی را مجاب کند. مدیرعامل ایران‌ایر اضافه کرد: همچنین هما از بازرسی‌های نوبه‌ای که هر هفته به طور متوسط سه بار انجام می‌شود، با همکاری متخصصان فنی عملیات و فنی‌مهندسی سربلند بیرون آمد؛ آنها مدارک هواپیما‌ها را دیدند، با خلبان و مهمانداران صحبت کرده و هواپیماها را‌ چک کردند اما با همکاری کارشناسان هما، ایران‌ایر از این بررسی نیز سربلند بیرون آمد‌. پرورش تصریح کرد: آنها عدد یک را شاخص ایمنی شرکت هواپیمایی قرار داده بودند و بر اساس آن ایرلاین‌ها را ارزیابی می‌کردند؛ در بحث شاخص ایمنی هر چه رتبه شرکت هواپیمایی به عدد یک ‌نزدیک‌تر باشد شرایط ایرلاین مناسب‌تر است؛ هما در حال حاضر در رتبه زیر یک و نزدیک به آن قرار دارد.
تاریخ شروع :
1391/04/03
تاریخ پایان :
1391/05/03
تهیه و ارسال اسناد :
شرکت پارس نماد داده ها- تلفن 2 الی 88349671-021