- 15026
- 1403/10/03
:: گرانفروشی به سبک دیجی کالا با تخفیفهای صوری
به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، دیجی کالا که یکی از بزرگترین سکوهای خرید و فروش کالاهای اینترنتی است بارها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است، اما مهمترین ایراد وارد به این سکوی فروش اینترنتی محصولات، گران فروشی های عجیب و غریب است! به دفعات مشاهده شده که قیمت کالاهایی که در دیجی کالا ثبت می شود بالاتر از قیمت اصلی این محصولات حتی در سایت فروشنده اصلی است.
قیاس قیمتها در دی جی کالا و سایر سایتهای خرید و فروش اینترنتی نشان میدهد که قیمت های درج شده در دیجی کالا حتی با تخفیف 70 درصدی هم بالاتر از قیمت های درج شده در سایت های دیگر است. این روال درحالی همچنان در دیجی کالا ادامه دارد که ممکن است بسیاری از مردم امکان قیاس قیمت ها را نداشته باشند و با اطمینان به سابقه چندساله فعالیت این شرکت و تبلیغات گسترده آن، اجناس را با قیمت های غیرواقعی خرید کنند! بعنوان نمونه قیمت ساعت با مشخصات مشابه در دی جی کالا 9 میلیون و 970 هزار تومان درج شده که بعد از تخفیف 70 درصدی به 2 میلیون و 990 هزار تومان رسیده است؛ جالبتر اینکه قیمت همین ساعت با مشخصات یکسان در سایت دیگری از یک میلیون و 970 هزار تومان تا 2 میلیون و 150 هزار تومان درج شده است!!
یا در مورد مشابه دیگری قیمت ساعتی در دی جی کالا یک میلیون و 320 هزار تومان درج شده که با تخفیف 36 درصدی به 855 هزار تومان کاهش یافته است! اما قیمت همین ساعت با مشخصات مشابه در سایت دیگری 550 هزار تومان درج شده، انهم بدون تخفیف های نمایشی!
همچنین در مورد مشابه دیگری، دیجی کالا قیمت هدفون بلوتوثی مدل AK800 را 2 میلیون و 690 هزار تومان درج کرده که بعد از اعمال 70 درصد تخفیف شگفت انگیز به 799 هزار تومان رسیده است! این قیمت ها درحالی است که قیمت همین محصول در سایت دیگری بدون هیچ تخفیف شگفت انگیزی 899 هزار تومان درج شده است.
یکی دیگر از مصادیق قیمت گذاری های عجیب دیجی کالا را در ادامه و در قیمت گذاری ادکلن زنانه مشاهده می کنید؛ قیمت ادوپرفیوم زنامه با مشخصات مشابه در دی جی کالا 450 هزار تومان درج شده که بعد از تخفیف 49 درصدی به 229 هزار تومان رسیده است. درحالی که قیمت همین محصول در سایت ترب 259 هزار تومان درج شده است.
گران فروشی دیجی کالا قبلا هم بارها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است؛ این موضوع همزمان با ایام بلک فرایدی شدت گرفت چراکه درآن ایام هم دیجی کالا با تحفیفات کذایی و غیرواقعی مخاطبان خود را گمراه کرده بود.
بررسی های میدانی نشان داده که بیش از 90 درصد از تخفیفهایی که دیجی کالا در بلکفرایدی ایرانی روی کالاها میزند رسماً "الکی" هستند وهمان کالاها را قبل از بلک فرایدی میتوان با قیمت ارزانتر یا نهایتا همان قیمت خرید!(تسنیم)
انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد