سرخآبی‌ها رسما واگذار شدند/ از دولت به دولت!
  • 13964
  • 1403/02/05
[ نسخه چاپی ]

:: سرخآبی‌ها رسما واگذار شدند/ از دولت به دولت!

شماره :
13964
عنوان :
سرخآبی‌ها رسما واگذار شدند/ از دولت به دولت!
توضیحات تکمیلی :

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) واگذار شد

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی: امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد. گام اول واگذاری و مردمی‌سازی دو باشگاه در دولت سیزدهم انجام شد و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، شاید به این زودی دو باشگاه واگذار نمی‌شدند.

وزیر ورزش: پنج درصد سهم برای پیشکسوتان دو باشگاه در نظر گرفته شده است تا کاملا وزارت ورزش از تیم داری دور شود. به بهترین شکل ممکن مسئله مالکیت و مدیریت دو باشگاه حل شد. دو وزارت خانه نقشی در تعیین اینکه چه کسی کدام باشگاه را بخرد نداشتند و خریداران خودشان داوطلب این امر شدند.

وزیر اقتصاد: اصرار دولت بر واگذاری با چشم‌انداز بلندمدت است. ما قصد داریم با وزارت نفت مذاکره کنیم تا بتوانیم پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را وارد بورس کنیم.

۸۵ درصد از سهام استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعۀ آن واگذار شد.

۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک؛ شهر،‌ ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شد.

وزیر ورزش: ۵ درصد از سهام باقیماندۀ استقلال و پرسپولیس، به پیشکسوتان این دو باشگاه واگذار خواهد شد.(اقتصاد100)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

تاریخ شروع :
1403/02/05
تاریخ پایان :
تهیه و ارسال اسناد :
شرکت پارس نماد داده ها- تلفن 2 الی 88349671-021