تصویب محاسبه استرداد کالا براساس ارزش گمرکي و مأخذ حقوق ورودي
  • 1146
  • 1390/06/01
[ نسخه چاپی ]

:: تصویب محاسبه استرداد کالا براساس ارزش گمرکي و مأخذ حقوق ورودي

شماره :
1146
عنوان :
تصویب محاسبه استرداد کالا براساس ارزش گمرکي و مأخذ حقوق ورودي
توضیحات تکمیلی :
متن


مجلس شورای اسلامی تصویب کرد:‌ استرداد کالا بر اساس ارزش گمرکی و مأخذ حقوق ورودی مندرج در اسناد گمرکی در زمان ورود محاسبه می‌شود.نمایندگان در ادامه رسیدگی به لایحه امور گمرکی مواد 67 و 68 را تصویب کردند
به موجب ماده 67 این لایحه به منظور تسهیل شناسایی و انطباق کالا و مواد وارداتی به کار رفته در کالای صادراتی، صادرکننده باید همزمان با تسلیم اظهارنامه صادراتی، موضوع استرداد را با قید شماره پروانه ورودی مربوط به گمرک صدوری اعلام کند و گمرک موظف است تشریفات ارزیابی کالای صادراتی را به طور کامل انجام دهد و نتیجه را در ظهر اظهارنامه صادراتی قید کند.
بر اساس تبصره این ماده، اسناد و مدارک مورد نیاز گمرک برای طی مراحل استرداد حقوق ورودی در آیین نامه اجرایی مشخص می شود. همچنین در ماده 68 مقرر شد: استرداد بر اساس ارزش گمرکی و مأخذ حقوق ورودی مندرج در اسناد گمرکی در زمان ورود محاسبه شود. در صورتی که بخشی از وجوه دریافتی بابت ورود کالا را سازمان‌هایی غیر از گمرک وصول کنند، گمرک مراتب را برای استرداد به سازمان‌های مذکور اعلام می‌کند. گمرک و سایر سازمان‌های وصول کننده باید همه ساله بودجه لازم برای استرداد را در بودجه سالانه گمرک منظور کند.
تاریخ شروع :
1390/06/01
تاریخ پایان :
1390/12/29
تهیه و ارسال اسناد :
شرکت پارس نماد داده ها- تلفن 2 الی 88349671-021