قانون : بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تسليم اظهارنامه دوره سوم (پائيز) سال 1390 | |
نام منبع : سازمان امور مالیاتی |
شرکت پارس نماد داده ها www.parsnamaddata.com تلفن:5-88349670-021 |
تاریخ درج : 1390/10/13 | شماره : 2695 |
توضیحات تکمیلی :
با عنايت به اينكه برابر مفاد مواد «10» و «21» قانون ماليات برارزش افزوده تسليم اظهارنامههاي دوره پائيز سال 1390 اين نظام مالياتي در حال انجام است، ضروري است كليه ادارات كل امور مالياتي و ماليات بر ارزش افزوده مجري اين نظام مالياتي اقدامات زير را به مورد اجراء گذارند: 1- جهت تسهيل امور مؤديان، كليه واحدهاي خدمات مؤديان كه فهرست آنها قبلاً اعلام شده، ميبايستي به طور تمام وقت آماده پاسخگوئي و ارائه خدمات در طول مدت تسليم اظهارنامه باشند. 2- در صورت كمبود نيروي انساني در بخش خدمات مؤديان ماليات بر ارزش افزوده، كمبود نيروي انساني براي دوره زماني فوقالذكر بايستي به طور موقت از ساير بخشها (بويژه از بخش حسابرسي ماليات بر ارزش افزوده) تأمين و پس از ايجاد آمادگيهاي لازم در اين بخش بكارگيري گردند. 3- استفاده پرسنل بخش ماليات بر ارزش افزوده از مرخصي، در روزهاي 13/10/90 ، 14/10/90 و 15/10/90 صرفاً در موارد ضروري با تشخيص مديران كل امور مالياتي صورت خواهد پذيرفت. ضمناً به دليل حساسيت عمليات و اهميت نظارت صحيح بر اجراي آن، استفاده مسئولين حوزه ماليات بر ارزش افزوده ادارات كل از مرخصي نيز در اين دوره، ضمن رعايت ساير مقررات، پس از هماهنگي با معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان صورت خواهد پذيرفت. 4- جهت تسهيل امور مؤديان، ساعات حضور كليه كاركنان بخشهاي خدمات مؤديان ماليات بر ارزش افزوده در روزهاي (13/10/90 ، 14/10/90 و 15/10/90)، از ساعت 8 صبح لغايت 18 خواهد بود. بديهي است در ساعات خارج از ساعات اداري معمول تعداد و ترتيب حضور همكاران با توجه به حجم عمليات و به تشخيص مديران مربوطه تعيين خواهد گرديد. 5- ضروري است همكاران در حوزههاي مختلف معاونت ماليات بر ارزش افزوده ستاد سازمان در اين مدت با حضور در اوقات كاري اعلام شده براي ادارات كل و آمادگي كامل، نسبت به پشتيباني كامل عمليات واحدهاي اجرائي اين نظام مالياتي از كليه ابعاد اقدام نمايند. 6- هرگونه سؤال، ابهام و همچنين مشكلات خاص مؤديان محترم و ادارات كل امور مالياتي و ماليات بر ارزش افزوده در اين ارتباط بايستي بدون فوت وقت با مسئولين ذيربط معاونت ماليات بر ارزش افزوده سازمان مطرح و نسبت به رفع مشكل اقدام گردد. 7- ادارات كل امور مالياتي بايستي برابر بخشنامههاي قبلي با راهاندازي بخش خدمات الكترونيك در واحدهاي خدمات مؤديان، نسبت به ارائه خدمات اينترنتي به آن دسته از مؤديان كه به هر دليلي دسترسي و يا توان بهرهبرداري از سامانه اينترنتي عمليات الكترونيك ماليات بر ارزش افزوده را ندارد، عمليات ماليات بر ارزش افزوده ايشان در اين چارچوب را به صورت حضوري و با سرعت و كيفيت مطلوب به انجام برسانند. 8- ادارات كل امور مالياتي مكلفند صرفاً نسبت به دريافت اظهارنامههاي الكترونيكي اقدام و از دريافت اظهارنامههاي دستي خودداري نمايند. البته 2 ساعت پاياني روز 15/10/90 اظهارنامه دستي آن دسته از مؤدياني كه موفق به ثبت اينترنتي اظهارنامه خود نگرديدهاند با اخذ تعهدنامه كتبي ثبت اينترنتي توسط مؤديان محترم (كه نمونه آن قبلاً در اختيار ادارات كل قرار گرفته است) و درج اطلاعات مؤدي در فهرست اظهارنامههاي دستي (كه تصوير اين فهرستها بايستي حداكثر ظرف مدت دو روز پس از پايان روز جمعه 16/10/90 به اين معاونت ارسال گردد) ، پذيرفته و ثبت ميگردد. مديران كل محترم امور مالياتي و ماليات بر ارزش افزوده بايد از ارائه خدمات در بالاترين سطح به مؤديان محترم و پاسخگويي سريع، دقيق و مسئولانه كليه پرسنل اداره كل تحت مديريت خود حصول اطمينان نمايند. محمد قاسم پناهي |
اخطار : کلیه حقوق جمع آوری این اخبار متعلق به مرکز فرآوری اطلاعات پارس نماد داده ها می باشد. هرگونه کپی برداری و سوء استفاده از این اخبار موجب پیگرد قانونی است. |